06004559-F702-44FC-B455-87AC95ACDF15411486E7-0D44-4616-BD15-740BBA93811EFE794D2B-FBBF-4B57-9FB8-D3F066FB8A03

Versie 3.0 Online

8 augustus 2022
Versie 3.0 Online

Op de achtergrond heeft ons team hard gewerkt aan een nieuwe release.
Hieronder ziet u een overzicht van de nieuwe functionaliteiten:

Online Help Chat
Wellicht is het u al opgevallen, maar wij hebben een chat functionaliteit toegevoegd aan de applicatie en de publieke website. Buiten de vakantie periodes om zal er gedurende kantoortijden een medewerker klaarzitten om uw vragen te beantwoorden. Mocht er niemand beschikbaar zijn om uw vraag direct te beantwoorden, dan heeft u de mogelijkheid om een bericht achter te laten.

Audit Rapport
Wanneer u een dossier open heeft staan ziet u de button “Audit Rapport”. Wanneer u op deze button klikt genereert het systeem een uitgebreid rapport waarin inzichtelijk word gemaakt hoe de opbouw van rente en betalingen is verwerkt op de schadestaat.
Let op: Afhankelijk van de grootte van het dossier kan het wat langer duren voordat het scherm geladen is.

Cliënten Portaal 2.0
De mogelijkheid om client schadeposten te laten toevoegen bleek in de praktijk erg gecompliceerd voor veel cliënten. Wij hebben daarom een nieuw klant portaal gemaakt waarbij de client op een eenvoudige manier kostenposten kan toevoegen.

Lees hier meer over het nieuwe klantenportaal.


GDPR en opschonen data
In het kader van de wetgeving omtrent privacy hebben wij een functie toegevoegd die dossiers en klant data verwijderen uit het systeem.
Standaard wordt de data verwijderd 10 jaar nadat het dossier in het archief is geplaatst, maar u heeft de mogelijkheid om deze termijn zelf aan te passen.
Om dit aan te passen klikt u op uw naam rechtsboven in het hoofdmenu (u moet wel ingelogd zijn) en kiest u voor “Instellingen”. Op het tabblad “Gearchiveerde dossiers verwijderen” kunt u de periode instellen. (bijv. 5 jaar, of 12 maanden).
Let op, als de data is verwijderd is het niet meer mogelijk om deze te herstellen !

Aangepaste disclaimer
Op verzoek van een aantal kantoren hebben wij een mogelijkheid toegevoegd om de tekst van de disclaimer te vervangen door een eigen tekst. Om dit aan te passen klikt u op uw naam rechtsboven in het hoofdmenu (u moet wel ingelogd zijn) en kiest u voor “Instellingen”. Op het tabblad “Disclaimer” kunt u vervolgens een eigen tekst ingeven die bovenin de schadestaat wordt getoond wanneer u deze genereert voor een dossier.

Inleiding dossier en dossier rubriek
Vanaf heden is het mogelijk om een toelichting op het dossier of een toelichting in een bepaalde rubriek toe te voegen aan de schadestaat.

Om een toelichting op het dossier toe te voegen navigeert u naar het dossier. Vervolgens klikt u op de link “Toon dossier info” rechts naast de titel van het dossier en daarna op de knop “Inleiding”. Hier kunt u een tekst typen die op de schadestaat boven de rubrieken wordt getoond.

Om een toelichting op een rubriek in te stellen navigeert u naar het dossier. In het overzicht staat er bij de rubriek een button met een tekst ballon. Als u op deze button klikt kunt u een tekst typen die op de schadestaat boven de kostenposten in de betreffende rubriek wordt getoond.

Wilt u de inleiding niet weergeven, dan kunt u tijdens het genereren van de schadestaat de optie “Toon inleidingen” uitzetten.

Hoofd behandelaar
Vanaf heden is er altijd 1 hoofdbehandelaar op een dossier. Dit kunt u instellen op het dossier voorblad. Standaard is de eerste behandelaar de hoofdbehandelaar. Deze functionaliteit wordt in de volgende release uitgebreid met extra functionaliteiten zoals:
– Rapportage
– Security

Maar daarover later meer.

Heeft u nog vragen ? Wij staan voor u klaar in de Online Chat, per email of per telefoon.

Met vriendelijke groet,

Team OnlineSchadestaat
www.onlineschadestaat.nl

Terug naar het overzicht